Deputatie verleent geen vergunning voor het bouwproject Mannenwiel

Op 9 november 2017, over deze onderwerpen: Bestuur, Gemeenteraad

Bornem, november 2017 - Vandaag heeft de deputatie van de provincie Antwerpen de beroepen van de omwonenden van het project aan de Mannenwiel ingewilligd waardoor de vergunning voor de bouw van de 3 appartementsblokken niet zal verleend worden. De provinciaal stedenbouwkundige ambtenaar had al een resem bezwaren gemaakt bij de voorlopige vergunning die verleend werd door de gemeente Bornem. Ook na de verdediging van dit bouwdossier op de provincie door o.a. burgemeester Luc De boeck bleef de PSA bij haar standpunt om de vergunning niet te verlenen, een advies dat door de deputatie vandaag gevolgd is.

Ook N-VA Bornem heeft zich van meet af aan negatief opgesteld tegen dit bouwproject. Niet alleen zou het uitzicht langs 1 van de toegangspoorten van Bornem volledig verdwijnen, ook de mobiliteit en de leefbaarheid van de buurt zouden door dit complex serieus onder druk komen te staan. Daarnaast zouden de werken de visvijver en het waterhuishouden in de omgeving onomkeerbare schade kunnen toebrengen. CD&V, onder leiding van burgemeester Luc De boeck, is echter altijd voorstander geweest van dit project. Uit de talrijke bezwaarschriften en de petitie met 1.612 handtekeningen bleek nochtans al dat ook bij de burgers van de gemeente Bornem weinig draagkracht was voor dit project. N-VA Bornem is dan ook blij dat haar gedeputeerden, na advies van onze lokale afdeling ingewonnen te hebben, de vergunning niet verleend hebben.