Gemeenteraad 9 mei 2017

Op 5 mei 2017, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Sport

Komende dinsdag 9 mei vindt de gemeenteraad van mei plaats. Op de agenda: 14 agendapunten. Zo staat de gemeenteraad van mei traditiegetrouw in het kader van de vele algemene vergaderingen van de verschillende intercommunales. Daarnaast wordt ook het participatietraject voor het Bornemse mobiliteitsplan voorgelegd. Onze N-VA-fractie heeft deze maand 1 agendapunt laten toevoegen:

Bornemse gevechtsporten tegen de mat?

Ondanks de populariteit van de vechtsportclubs in Bornem vernemen we dat er geen afzonderlijke zaal komt voor de gevechtsporten met mattenvloer. De twee karateclubs, judo en tai jitsu club tellen meer dan 200 leden en zijn vragende partij voor een eigen zaal met vaste mattenvloer. Door te investeren in duurzame infrastructuur zal Bornem ongetwijfeld vechtsport beoefenaars aantrekken. Heeft het gemeentebestuur de vechtsportclubs hierover geraadpleegd bij de plannen van de verbouwing van het cultuurcentrum of is men van plan dit alsnog te realiseren?

Meer details over ons agendapunt vindt u in de zijbalk rechts. Afspraak dinsdag om 20u in het Landhuis!