PERSMEDEDELING: Bornemse N-VA fractie in OCMW groeit

Op 4 januari 2016, over deze onderwerpen: OCMW - Sociale zaken, Persberichten
OCMW-fractie N-VA Bornem

Op 4 januari legde Erwin Van den Abeele de eed af als kersvers Bornems OCMW-raadslid. Tot het einde van de legislatuur vervoegt hij Sueann Vandeputte in de N-VA-fractie, die nu 2 leden telt. Het is Erwin zijn eerste uitvoerend politiek mandaat, maar desondanks is hij geen onbekende binnen het Sociaal Huis. Sinds 2010 is hij een zeer actieve vrijwilliger en zo wil hij zich nu o.a. inzetten voor de Bornemse medioren, senioren en sociaal zwakkeren via specifieke acties.

Uitbreiding fractie

Op maandag 4 januari legde Erwin Van den Abeele de eed af als OCMW-raadslid en kwam hij zo de N-VA-fractie van Sueann Vandeputte versterken. Deze uitbreiding is het gevolg van de afspraken tussen N-VA Bornem en sp.a Bornem waarbij Erwin de plaats inneemt van José Talboom. De 2-koppige N-VA-fractie zal haar kritische oppositie binnen de Bornemse OCMW-raad de komende jaren verder zetten. Aan de hand van constructieve voorstellen blijft de N-VA ijveren voor een socialer Bornem.

Geen onbekend gezicht

De 61-jarige Erwin Van den Abeele combineert zijn mandaat als OCMW-raadslid met zijn functie als voorzitter van N-VA Bornem. Na zijn actieve beroepscarrière bij Alcatel Lucent Bell Antwerpen, het vroegere Bell Telephone, richtte hij zich op het Bornemse vrijwilligersleven. Hoewel Erwin pas voor de eerste keer een uitvoerend politiek mandaat opneemt, volgde hij sinds 2013 als toeschouwer bijna alle OCMW raadszittingen waardoor hij al ingewerkt is in talrijke dossiers. Ook is hij goed op de hoogte van het reilen en zeilen binnen het Sociaal Huis. Zo vervoert hij momenteel o.a. als vrijwilliger chauffeur / begeleider bij de Minder Mobielen Centrale inwoners van Bornem of Sint-Amands die zich moeilijk kunnen verplaatsen. “Enkele jaren geleden gaf ik nog les aan de Bornemnaars die gratis wilden computeren, internetten en e-mailen. Daarnaast was ik actief binnen het dienstencentrum Den Dries,” zegt Erwin Van den Abeele. “De uitdagingen binnen het Bornemse OCMW blijven groot. Het dienstenpakket van het Sociaal Huis is te weinig gekend en via gerichte communicatie en acties moeten specifieke doelgroepen beter bereikt worden. Vanuit mijn ervaring binnen de Senioren Advies Raad wil ik me ook bijkomend richten op een betere mobiliteit voor senioren, waarbij bereikbaarheid en toegankelijkheid de kernwoorden zijn.”