Jong N-VA Bornem boven de doopvont

Op 26 oktober 2013

Op vrijdag 25 oktober werd Jong N-VA Bornem, de jongerenafdeling van N-VA Bornem, boven de doopvont gehouden. De 22-jarige Silke Hielegems werd verkozen tot de eerste jongerenvoorzitster van Jong N-VA Bornem.

Oprichting jongerenafdeling

Alle Bornemse N-VA leden jonger dan 31 jaar hadden tot 25 oktober de kans gekregen om zich kandidaat te stellen en hun stem uit te brengen voor het bestuur van Jong N-VA Bornem. Onder het toeziend oog van Jong N-VA Regio Mechelen-coördinator Freya Perdaens werd Silke Hielegems als eerste voorzitster van Jong N-VA Bornem gekozen. Deze 22-jarige studente rechten zetelt momenteel al als jongste raadslid in de Bornemse gemeenteraad, waar ze zich vooral bezighoudt met Jongeren, Sport, Toerisme en Ontwikkelingssamen-werking. De enthousiaste bestuursploeg bestaat verder uit Jeroen De Coninck (secretaris), Saadet Gülhan (penningmeester), Veerle De Kuyper en Kenny Vercauteren (bestuursleden).

Verankering

Voor N-VA Bornem voorzitter Arno Visser is dit weer een stap in het verankeringsproces van N-VA in Bornem. ‘De jeugd is onze toekomst, het is dan ook logisch dat we in een vroeg stadium werk maken van een jongerenwerking’, zegt Visser.

Jongeren een stem geven

“Bornem is een gemeente waar alle jongeren zich moeten kunnen thuis voelen. Met de oprichting van Jong N-VA Bornem willen we zo veel mogelijk Bornemse jongeren een stem geven die echt kan doorwegen,“ vertelt kersverse voorzitster Silke Hielegems. “Ook hier in Bornem worden jongeren geconfronteerd met uitdagingen die eigen zijn aan onze leeftijd: betaalbare woningen, voldoende ruimte om zich te kunnen ontspannen en de nood aan een kwaliteitsvolle omgeving. Jong N-VA Bornem zal rond jongerenthema’s verschillende acties en activiteiten plannen. Dit kunnen ludieke acties zijn om een pijnpunt binnen Bornem aan te kaarten, maar ook ontspannende activiteiten zoals een quiz, een bowlingavond of een uitstap. In september was Bornem nog het toneel voor de eerste Vrijdag de 13de Quiz van Jong N-VA Regio Mechelen.” De volgende activiteit voor Jong N-VA Bornem wordt de kerstmarkt van Weert op 13 december.

Bestuur Jong N-VA Bornem

In bijlage foto: Het Jong N-VA Bornem bestuur bestaat uit (vlnr) Jeroen De Coninck, Veerle De Kuyper, Silke Hielegems en Saadet Gülhan. Kenny Vercauteren ontbreekt op de foto.