Dames aan de macht bij Jong N-VA Bornem

Op 30 oktober 2015, over deze onderwerpen: Bestuur, Jong N-VA

Jong N-VA Bornem, de jongerenafdeling van N-VA Bornem organiseerde op donderdag 22 oktober haar bestuursverkiezingen. Elke Jong N-VA-afdeling kiest immers tweejaarlijks een nieuw bestuur. Onder het toeziend oog van regionaal Jong N-VA-coördinator Jan Bogaerts kregen alle N-VA leden jonger dan 31 jaar de kans hun stem uit te brengen. Het resultaat zorgde voor enkele kleine verschuivingen binnen het bestaande bestuur.

Oud-voorzitter en gemeenteraadslid Silke Hielegems neemt de taak van secretaris over en geeft zo de fakkel door aan Veerle De Kuyper. De 28-jarige Veerle maakt al sinds november 2014 deel uit van het regionale jongerenbestuur binnen het arrondissement Mechelen. Als kersverse voorzitter wil Veerle zich met Jong N-VA Bornem blijven inzetten voor de Bornemse jeugd, maar tegelijkertijd wil ze zich als jonge moeder richten op de jonge Bornemse gezinnen en de uitdagingen waarmee deze dagelijks geconfronteerd worden, zoals kinderopvang, ontspanning en veilige buurten.

Naast Veerle en Silke bestaat het bestuur uit gemeenteraadslid Saadet Gülhan (penningmeester) en bestuursleden Jeroen De Coninck en Kenny Vercauteren. Alle bestuursleden werden unaniem verkozen.

Op de foto: Het Jong N-VA Bornem bestuur bestaat uit (v.l.n.r.) Jeroen De Coninck, Kenny Vercauteren, Silke Hielegems, Saadet Gülhan, Veerle De Kuyper en Jan Bogaerts.