N-VA Bornem stelt 27 kandidaten en 20 actieplannen voor

Op 4 augustus 2018, over deze onderwerpen: Financiën, Gemeenteraad, Jong N-VA, Mobiliteit, OCMW - Sociale zaken, Persberichten, Sport, Veiligheid, verkeersveiligheid, Verkiezingen 2018

Met nog ruim 2 maanden te gaan voor de gemeenteraadsverkiezingen stelt N-VA Bornem haar lijst met 27 kandidaten voor. In de ploeg van 13 vrouwen en 14 mannen wordt ervaring met nieuwkomers gemixt. Zo treden 16 kandidaten voor de eerste keer aan voor de gemeenteraadsverkiezingen. Tegelijkertijd lanceert de partij 20 concrete actieplannen hoe ze Bornem de komende jaren vorm wil geven. Deze plannen zijn gebaseerd op de 4 speerpunten die N-VA Bornem al eerder had vastgelegd: mobiliteit, verkeersveiligheid, levendige dorpskernen en aanpak overlast en veiligheid.

Mix ervaring en nieuwkomers

“Onze lijsttrekker Kristof Joos hadden we begin juni al bekend gemaakt en de afgelopen weken zijn onze 27 kandidaten al voorgesteld op de sociale media,” zegt voorzitter Erwin Van den Abeele. “De 13 vrouwen en 14 mannen op onze lijst vormen een mooie mix van ervaring en gedreven nieuwkomers, waarbij 16 kandidaten voor de eerste keer opkomen voor de gemeenteraadsverkiezingen. Alle huidige mandatarissen uit de gemeente- en OCMW-raad zijn opnieuw kandidaat, met uitzondering van Silke Hielegems. Om professionele redenen komt zij niet meer op. Wij wensen haar dan ook van harte te bedanken voor het werk dat ze de afgelopen legislatuur geleverd heeft.”

“Geografisch hebben we een goede spreiding over Bornem en de verschillende deelgemeenten,” gaat lijsttrekker Kristof Joos verder. “Bovendien zetten we met 9 kandidaten jonger dan 35 jaar duidelijk de verjonging door. Onze jongste kandidate, Emilie Struyf, moet zelfs nog 21 worden. De gemiddelde leeftijd van onze kandidaten bedraagt 44 jaar. Maar ook onze oudere bevolking in Bornem vergeten we niet. De 5 senioren op onze lijst houden de vinger aan de pols van wat leeft bij hun leeftijdsgenoten. Hugo Segers mag met zijn 82 jaar dan wel de oudste kandidaat zijn op onze lijst, hij bruist nog steeds van energie en stelt zijn ruime ervaring dan ook met plezier ter beschikking van onze partij. Onderaan vervolledigt Branstenaar Eddy Weymans als lijstduwer onze kieslijst, zodat we met een sterke lijst vol gedreven en gemotiveerde kandidaten naar de Bornemse kiezers trekken.”

20 actieplannen voor een welvarender Bornem

“Met de lancering van de 20 actieplannen voor een welvarender Bornem heeft N-VA Bornem haar 4 speerpunten concreet uitgewerkt,” gaat lijsttrekker Kristof Joos verder. “Hiermee krijgen de Bornemnaars een beter zicht hoe wij Bornem de komende jaren vorm willen geven. Zo moeten mobiliteit en verkeersveiligheid eindelijk de aandacht krijgen die ze verdienen. Maar ook onze deelgemeenten mogen niet vergeten worden! Zo moeten ontmoetingsplaatsen verankerd en waar nodig uitgebreid worden om het sociale weefsel in deze dorpsgemeenschappen te behouden. Ten slotte heeft iedere Bornemnaar recht op een veilige en propere buurt. Via een kordate aanpak van overlast, zoals sluikstorten en kleine criminaliteit, gaan we het welzijn van onze burgers verhogen.”