Rechtzetting artikel huis-aan-huisblad stemming OCMW-raad

Op 30 september 2016, over deze onderwerpen: Bestuur, OCMW - Sociale zaken

Tijdens de OCMW-raad van mei werd er een afgevaardigde gekozen die de raad zal vertegenwoordigen in de huisvestingsmaatschappij Gezellige Woningen. De uitslag van de stemming was van die aard dat er een lid van de oppositie werd aangeduid als afgevaardigde. In ons huis-aan-huis-blad van september gaven wij foutief aan dat een welbepaald lid van de meerderheid (5 CD&V en 1 Groen) met ons had meegestemd. Omdat het een geheime stemming betrof, kunnen we dit uiteraard niet met zekerheid zeggen en daarvoor willen we onze excuses aanbieden aan iedereen die zich hierdoor benadeeld voelt. De uitslag van de stemming staat echter als een huis en is opgetekend in het openbare verslag van de OCMW-raadszitting. Hier het betreffende uittreksel uit het verslag:

“Het aanstellen van een nieuwe mandataris voor 6 jaar als lid van de Raad van Bestuur n.a.v. het ontslag van de heer Vandecasteele Michel d.d. 28 april 2016. Met 6 ja stemmen voor de heer De Wachter Luc, 4 ja stemmen en 1 nee stem voor de heer De Strooper Alfons op 11 geldig uitgebrachte stemmen.

Op basis van het verkiezingsprogramma van Groen in 2012 gingen we er als N-VA Bornem van uit dat zij zich aan hun belofte gingen houden om de aanwezigheid van de oppositie in verschillende raden te ondersteunen. Aan de hevige reacties van Groen te merken, moeten we vaststellen dat ook deze principes overboord gegooid zijn. De lijst met gebroken verkiezingsbeloftes uit 2012 blijft met de dag langer worden!

Namens het N-VA Bornem bestuur,

Kristof Joos