Mark Augustinus

Ik ben Mark Augustinus, trotse vader van twee geweldige zonen en al 56 jaar inwoner van het prachtige Bornem. Ik ben getrouwd met Greet, de liefste vrouw ter wereld.

Mijn leven speelt zich hoofdzakelijk af in Bornem: van schooltijd en jeugdbeweging tot uitgaan en winkelen, wonen en werken. Na jarenlang als informaticus te hebben gewerkt, maakte ik 12 jaar geleden de overstap naar de wegenbouw. Sindsdien heb ik talloze wegeniswerken voor de gemeente Bornem succesvol afgerond. Momenteel werk ik voor de provincie Antwerpen in een soortgelijke rol.

De afgelopen jaren leerden me veel over onze gemeente, de inwoners, de verenigingen, onze infrastructuur en onze natuur.

Bornem is een schitterende gemeente en dit moeten we koesteren en goed onderhouden: maaien, schilderen en herstellen.  Laten we de zaken vastnemen en het onderhoud opkrikken.  Bornem moet een blinkende gemeente zijn.  Ook de kerkhoven verdienen extra aandacht.

Ik besef dat wegenwerken overlast veroorzaken, maar ik geloof sterk dat er nog veel verbeterd kan worden in de afstemming tussen de verschillende werven, zodat de hinder beperkt blijft en het voor iedereen aangenamer wordt.

Veiligheid is niet alleen belangrijk in het verkeer , maar ook in onze straten en op onze pleinen moeten we ons goed voelen. Kleine groepjes mensen die telkens opnieuw overlast veroorzaken, mogen we niet meer tolereren.

Ons gemeentebestuur moet een voorbeeld zijn in het ondersteunen van inwoners die niet zo digitaal zijn aangelegd. We moeten er zijn, voor iedereen! Digitaal en ook analoog. Snel en correct.

Ik zal me inzetten voor toegankelijkere dienstverlening en ruimere openingstijden van gemeentelijke diensten. Afspraken voor complexe vragen zijn prima, maar iedereen moet altijd welkom zijn.

Ik geloof in de jeugd en weet welke power ze hebben om zaken te realiseren.  Geef hen de plaats in Complex B.  Laten we er nu mee starten en investeren in de werking.

Ik sta te popelen om deel uit te maken van het bestuur om van Bornem een plek te maken waar iedereen zich thuis voelt. Laten we samen bouwen aan een betere toekomst voor onze gemeente!